Can't open OpenMandriva forum in Navigateur Web Falkon

Malheureusement, votre navigateur n’est pas pris en charge. Merci de mettre à jour votre navigateur pour afficher le contenu enrichi, vous connecter et répondre.
The question is: why is then Navigateur Web Falkon bundled with OMA?

English translation:

Unfortunately, your browser is not supported 1. Please update your browser to view rich content, log in and respond.
The question is: why is then Falkon Web Browser bundled with OMA?

One obvious problem is this.

Donations €5.73 per week.

Find an organization that does as much, as well, as OpenMandriva does on €5.73 per week.

Translated to French:

Un problème évident est le suivant.

Dons 5,73 € par semaine.

Trouvez une organisation qui fait autant qu’OpenMandriva avec €5,73 par semaine.

My view,

Because we can not find a choice that folks in contributor group will accept.

I use a mix of Falkon, Chrome, and Firefox. The only site I have found not working on Falkon is OM Forum. This is because of something in code for Discourse which our browser runs on. So OM can not fix this. And we do not seem to have the size or resources to persuade Discourse to fix this, which I suspect would be easy for them.

OM does offer ungoogled Chromium in addition to Falkon. OM Forum works fine on that browser.

Translated to French:

Mon avis,

Parce que nous ne trouvons pas de choix que les membres du groupe des contributeurs accepteraient.

J’utilise un mélange de Falkon, Chrome et Firefox. Le seul site que j’ai trouvé ne fonctionnant pas sur Falkon est OM Forum. Cela est dû à quelque chose dans le code de Discourse sur lequel notre navigateur s’exécute. L’OM ne peut donc pas arranger ça. Et nous ne semblons pas avoir la taille ou les ressources nécessaires pour persuader Discourse de résoudre ce problème, ce qui, je suppose, serait facile pour eux.

L’OM propose Chromium non googlé en plus de Falkon. OM Forum fonctionne bien sur ce navigateur.

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.